ایجاد مسیر گردشگری در میبد ماندگاری گردشگر را بالا می‌برد

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهرستان میبد نیاز به محور و مسیر گردشگری دارد تا گردشگر در داخل میبد انگیزه ماندگاری داشته باشد و بتواند به بهانه‌های مختلف جذابیت‌های بافت آن را ببیند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اصغر شالبافیان در سفر دوروزه خود به یزد، به منظور شنیدن مسائل، مشکلات و کسب پیشنهادات در زمینه‌ توسعه گردشگری شهرستان میبد با مسئولان و فعالان خصوصی گردشگری این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: قدمت میبد ظرفیت بسیار متفاوتی است، که زیبایی بناها، بکر و ناب بودن شهر در کنار ارزش‌های تاریخی آن نیازمند حفظ این آثار، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری فراوان آن است.

شالبافیان تأکید کرد: جایگاه شهرستان میبد متناسب با ظرفیت‌های گردشگری فراوان آن نیست، این شهر نیازمند تحرک و پویایی بیشتر است، زیرا میبد داشته‌های متفاوت و متمایزی دارد.

او ادامه داد: شهرستان میبد نیاز به محور و مسیر گردشگری دارد تا گردشگر در داخل میبد انگیزه ماندگاری داشته باشد و بتواند به بهانه‌های مختلف جذابیت‌های بافت آن را ببیند.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هدف اصلی گردشگران دیدن بافت است، اما بیشتر گردشگری در میبد بازدید از تک بناها بوده است، میبد محورها و مسیرهای گردشگری خوبی داشته که باید آن‌ها را شناخت، تأکید بر تک بنا درست نیست.

شالبافیان بر تدوین طرح و برنامه اقدام برای میبد تأکید کرد و گفت: با تدوین این الگوی کاری هدف معاونت گردشگری معرفی هر چه بهتر و بیشتر میبد است.

او اضافه کرد: رویدادهای منحصربه‌فرد میبد باید در تقویم ثبت شود، چراکه صرفاً داشته‌های جهانی سبب معرفی بهتر میبد نخواهد شد و باید رویدادها را با حضور اشخاص برجسته که معروف هستند معرفی کرده و شاهد استقبال پرشور مردم باشیم.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به ثبت رویدادهای صنایع‌دستی میبد نظیر کاربافی، موتابی، سفال، انار، زیلو و گردشگری مزارع کشاورزی همچون بلدرچین و اسب اعلام آمادگی کرد.

او با اشاره به اینکه ورزش‌های هوایی نیاز به پایگاه دارند گفت: در خصوص فرودگاه نیز چندین برنامه داریم، همچنین لازم است باشگاه ورزش‌های هوایی را با همکاری ذی‌نفعان در میبد ایجاد کنیم.

شالبافیان با اشاره به استفاده از ظرفیت قرق گاه‌ها در حوزه توسعه گردشگری در شهرستان میبد، تأکید کرد: قرق گاه حیوانات در روستای مرور میبد با توجه به اهمیت مباحث محیط زیستی، قابل‌پیگیری است و قرار است اقدامات متمایزی در حوزه گردشگری این منطقه انجام بشود.

او افزود: هرچند در حوزه صنایع‌دستی دو شهرک در حال پیگیری است، اما تولیدکنندگان با فروش محصولات خود مشکلاتی دارند که باید پیگیری شود.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری مزیت کشور ما بوده است که دشمن می‌خواهد به آن ضربه بزند و از فرصت اغتشاشات سال گذشته به خوبی برای ضعیف کردن گردشگری استفاده کردند.

ایجاد مسیر گردشگری در میبد ماندگاری گردشگر را بالا می‌برد

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha