میبد یکی از شهرهای نمونه گردشگری در کشور است

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از میبد به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری در کشور نام برد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید جلیل میرمحمدی روز شنبه 27 آبان ماه در نشست با فعالان گردشگری شهرستان میبد که با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در فرمانداری میبد برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان میبد در همه حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد، تاکنون جشنواره‌های گردشگری متنوع، صنایع‌دستی و کشاورزی انجام‌گرفته است و می‌توان بهتر و بیشتر از ظرفیت این شهرستان استفاده برد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه صنایع‌دستی موتابی در مسیر ثبت قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم بخش بفروییه میبد از موی بز تاروپود ایجاد کرده و سیاه چادرهای عشایر و ... را می‌بافند.

سید جمال سجادی‌پور، فرماندار شهرستان میبد در این نشست اظهار کرد: این شهرستان مساحت زیادی بافت تاریخی دارد و مجموعه‌ها و بناهای میراثی آن تنوع بالایی دارند.

او با اشاره به اینکه میبد در حوزه صنایع‌دستی چهار صنعت معروف سفال، زیلو، موتابی و کاربافی را دارد، گفت: بنای نارین قلعه میبد که به دوران مادها بازمی‌گردد، اخیراً طرح گردشگری موردنظر آن به تصویب رسیده است و مجموعه‌های گردشگری به‌هم‌پیوسته این قسمت از شهر اجرا خواهد شد.

سجادی‌پور گفت: در حوزه فرهنگی نیز شهرستان میبد با وجود شخصیت‌های بزرگی همچون رشیدالدین میبدی در قرن چهار، حائزی مهرجردی و آیت‌الله اعرافی میبدی غنی بوده و آثار متعددی ازجمله، رکن‌آباد، بیت‌الله حائری و سایر مجموعه‌های فرهنگی و موزه‌ها را دارد.

فرماندار میبد خاطرنشان کرد: شهرستان میبد ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در سه محور میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد و می‌تواند سبب توسعه و رونق اقتصاد گردشگری در شهرستان میبد شوند.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: ۱۴ شهر نمونه گردشگری در کشور معرفی شدند که یکی از آن شهرها میبد بوده است، دومین محور گردشگری استان یزد شهرستان میبد در مسیر اصفهان به شیراز به عنوان توقف گاه اصلی بوده است.

فاطمی به کاهش تورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: استان یزد و شهرستان میبد جاذبه‌های جدید زیادی برای گردشگران خارجی دارند و شهرستان میبد به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران باید به روند رشد خود برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha