حضور توانمند بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نخستین نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از حضور توانمند بخش خصوصی در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از 13 تا 16 دی‌ماه در شیراز گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده و با همکاری تشکل‌های گردشگری و بخش خصوصی توانمند استان فارس و هنرمندان صنایع‌دستی شاهد برگزاری هرچه پربارتر این رویداد ملی و بین‌المللی در استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: شیراز یکی از ۲ شهر جهانی صنایع‌دستی ایران است که نه‌تنها برای فعالیت یک‌رشته خاص، بلکه با فعال بود ۸۰ رشته صنایع‌دستی از جایگاه ویژه ه ای در این زمینه برخوردار است و همچنین در دی‌ماه، شیراز میزبان دارندگان نشان ملی و جهانی صنایع‌دستی است.

محسن نژاد ادامه داد: فارس ۱۰ درصد آثار ثبتی و ۳۰ درصد آثار جهانی کشور را در خود جای‌داده و از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

او عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های موجود برای جذب گردشگر اجرای رویدادهاست و هنگامی‌که یک رویداد گردشگری برگزار می‌شود همه اجزای جامعه میزبان از آن تأثیر می‌پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: گردشگری فارس باید چنان توانمند شود که مردم هم سودمندی آن را در زندگی خود احساس کنند.

محسن نژاد اعلام کرد: ثبت رویداد گردشگری جشنواره انار و خرمالوی شیراز در تقویم گردشگری کشور پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: اکنون فارس بیش از ۱۹۰ اقامتگاه بوم گردی دارد اما در نقاط دارای قابلیت گردشگری کمتر شناخته‌ شده، این زیرساخت‌های اقامتی نیازمند تقویت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به افتتاح یک هتل پنج ستاره با ظرفیت 100 اتاق و قابلیت پذیرش 200 نفر در شیراز اشاره کرد و گفت: این هتل می‌تواند میزبان حاضران در نمایشگاه باشد.

نقش پررنگ رسانه‌ها در نمایشگاه گردشگری پارس

احمدرضا نقیب‌زاده مجری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در ادامه این نشست به برخی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه کرد و گفت: برنامه محوری برای اثرگذاری حداکثری این نمایشگاه در توسعه و رونق گردشگری فارس مهم‌ترین ویژگی این دوره از نمایشگاه گردشگری است.

او افزود: جایگاه رسانه در صنعت گردشگری نیز به‌طور ویژه در این دوره نمایشگاه دیده‌ شده، غرفه اطلاع‌رسانی، رسانه و مطبوعات به نمایشگاه افزوده‌شده و رسانه برتر در زمینه گردشگری نیز در پایان برگزیده و معرفی می‌شود.

نقیب زاده اضافه کرد: حضور فعالانه بخش خصوصی در برپایی نمایشگاه از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است و فعالان صنعت گردشگری حضوری پررنگ در این رویداد دارند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس ادامه داد: حضور اقوام ایرانی و غرفه‌های گردشگری عشایر از دیگر نکات شاخص سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی در دی ماه امسال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082901657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha