۲۰ تابلوی نقاشی حبیب محمدی در موزه رشت مرمت و بازسازی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از مرمت و بازسازی تابلوهای نقاشی مربوط به حبیب محمدی در موزه رشت خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: در راستای حفاظت و مرمت آثار تاریخی با تخصیص اعتبار و جذب پیمانکار مرمتگر، ۲۰ نمونه از تابلوهای نقاشی متعلق به سید محمدحبیب محمدی در موزه رشت مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: سید محمدحبیب محمدی نقاش نامدار لاهیجانی بود که موضوع نقاشی‌هایش اغلب طبیعت، خانه و بازار شهر رشت بوده است.

او با اشاره به مستندنگاری مراحل مرمت گفت: پس از مستندنگاری اولیه، پاکسازی مکانیکی، شیمیایی و مرمت‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته، بعد از لکه‌زدایی و تثبیت طرح، اسیدزدایی، مرمت و بازسازی رنگ انجام شده و نقوش موزون‌سازی می‌شود. 

جهانی با تأکید بر لزوم توجه جدی به مرمت و محافظت از آثار و اشیای تاریخی، تصریح کرد: برنامه اداره‌کل تخصیص اعتبار هر ساله به منظور ساماندهی آثار بوده و در این راه اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ثبت انجمن خیرین میراث‌فرهنگی را فرصت مناسبی دانست تا با همکاری خیرین نسبت به بازسازی و مرمت آثار و اشیای تاریخی اهتمام لازم انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha