برگزیده شدن ۲۵ اثر صنایع‌دستی لرستان برای دریافت نشان ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزیده شدن ۲۵ اثر صنایع‌دستی لرستان برای دریافت نشان ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: ۲۵ اثر صنایع دستی لرستان به منظور دریافت نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی، انتخاب شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در دومین جلسه داوری نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایع‌دستی استان اظهار کرد: از مجموع ۳۵ اثر ارسالی فعالان صنایع‌دستی استان تعداد ۲۵ اثر برای داوری منطقه‌ای و دریافت نشان ملی، مورد پذیرش داوران قرار گرفتند.

او ادامه داد: این آثار در رشته های مختلف سازهای سنتی، گلیم‌بافی، سوزن‌دوزی، سفال و سرامیک و گره‌چینی در جلسه استانی داوری نشان ملی مرغوبیت، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: باتوجه به یافته‌های باستان شناسی و قدمت انواع صنایع‌دستی در لرستان، دریافت نشان ملی و حرکت فعالان صنایع‌دستی در این مسیر از اولویت‌ها و ضرورت‌های کاری برای تولیدکنندگان این عرصه محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: این آثار، پانزدهم آذرماه به منظور داوری منطقه‌ای و دریافت نشان ملی مرغوبیت به استان همدان، ارسال شده و پس از داوری مجدد توسط داوران، نشان ملی مرغوبیت کالا دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha