برگزاری کارگاه آموزشی نخ‌ریسی سنتی در رومشکان

 معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی نخ‌ریسی سنتی در رومشکان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عباس حمزه‌ای با اعلام این خبر گفت: در راستای ترویج هنر صنایع دستی در مناطق مختلف لرستان، کارگاه آموزشی نخ‌ریسی سنتی در رومشکان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: این کارگاه با هدف آموزش انواع تولیدات سنتی شامل بافته‌های اداری، پارچه‌بافی، سوزن‌دوزی، سبدبافی و... با استفاده از نخ‌های تولید شده، برگزار شده است.

او با بیان اینکه این کارگاه آموزشی بیش از ۱۰ نفر از تولیدکنندگان و فعالان صنایع‌دستی شهرستان رومشکان شرکت کردند افزود: این دوره ظرفیت مناسبی برای اشتغال بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار و بانوان روستایی فراهم کرده است.

حمزه‌ای برگزاری این دوره‌های آموزشی را در ترویج هنر صنایع‌دستی، رشد اشتغال و رونق اقتصاد مهم دانست و اذعان کرد: تلاش خواهیم کرد دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی را در دیگر نقاط استان برگزار کنیم و با حضور تولیدکنندگان و علاقه‌مندان صنایع‌دستی برگزار کنیم.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: بیش از ۹۰ کارگاه صنایع دستی در سطح لرستان فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha