برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاهیر ایران در دانشگاه دوستی ملل مسکو

دانشجویان ایرانی دانشگاه دوستی ملل روسیه در نمایشگاهی که به مناسبت هفته فرهنگی در این مکان آموزشی برگزار شده است، به معرفی صنایع دستی، مشاهیر و غذاهای ایرانی پرداختند.

به‌گزارش میراث‌آریا، دانشگاه دوستی ملل که بیش از ۹۵۰ دانشجوی ایرانی در آن تحصیل می‌کنند، در هفته فرهنگی خود غرفه‌ای را به معرفی ایران اختصاص داده است که مورد استقبال دانشجویان و اساتید روس نیز قرار گرفت.

داریا فدویاک ایران‌شناس روس که در بنیاد ابن سینا مسکو مشغول کار است، در حاشیه این نمایشگاه از افزایش علاقه مردم روسیه به شناخت بیشتر ایران و فرهنگ آن در سال‌های اخیر می‌گوید. به عقیده وی، موج سفرهای توریستی روس‌ها به ایران که در دو سال گذشته شدت گرفته منجر به ارائه تصویری تازه از کشورمان شده است.

این کارشناس روس می‌گوید: مردم روسیه با گذشت زمان با ایرانیان مهمان‌نواز آشنا شده‌اند، نسبت به فرهنگ، ادبیات و زبان این کشور علاقه نشان می‌دهند.

فدویاک که خود از کودکی با ادبیات کلاسیک فارسی آشنا شده، بارها به ایران سفر کرده و بازدید از شیراز و تخت‌جمشید را برآورده شدن یکی از آرزوهای کودکی خود می‌داند.

ایران‌شناس روس که در این نمایشگاه با علاقه به سوالات دانشجویانی که مشتاق شناخت بیشتر درباره ایران هستند، پاسخ می‌دهد، معتقد است نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی و روسی، برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست و تدارک سفرهای آموزشی برای دانشجویان بدون شک می‌تواند منجر به گسترش روابط فرهنگی دو کشور شود.

سجاد زراعت پناه نماینده دانشجویان ایرانی در دانشگاه رودن نیز در حاشیه این نمایشگاه از برنامه‌های این انجمن برای معرفی هر چه بهتر ایران در نمایشگاه هفته آسیا که به زودی برگزار خواهد شد، می‌گوید و معتقد است چنین رویدادهایی می‌تواند باعث افزایش شناخت دانشجویان این دانشگاه شود که از ۱۳۰ کشور جهان به روسیه آمده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha