جلسه سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی در استانداری زنجان تشکیل شد

مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سامان‌دهی منظم سرویس‌های بهداشتی در استان زنجان، نهضت بزرگ خدمت‌رسانی به مردم است. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی استان با معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی استان زنجان روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه در استانداری زنجان ضمن تبریک هفته بسیج، عملکرد استان زنجان در خصوص سرویس‌های بهداشتی را شایسته تقدیر دانست و گفت: سرویس بهداشتی و افزایش خدمات باید در تأسیسات گردشگری مورد توجه قرار بگیرند بازسازی، سامان‌دهی، تکمیل سرویس‌های بهداشتی در استان نشان‌دهنده نهضت بزرگ خدمت‌رسانی به مردم است که در این استان محقق شده است. 

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: فلسفه حضور ما در دور این میزها خدمت‌رسانی است. و استاندار زنجان با تمام وجود خدمت‌رسانی بی‌منت و کاملی را به مردم این استان دارد. باید به تبدیل شدن مقصد گردشگری زنجان سرعت بخشیم و امنیت اجتماعی را افزایش دهیم. 

او بیان کرد: تبلیغات انجام شده، بیلبوردهای موجود در بزرگراه برای معرفی ظرفیت‌های استان زنجان کافی نیست و باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط در این زمینه قوی‌تر عمل کرد. بر اساس تفاهم نامه دوجانبه مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ایجاد بسترهای لازم علاوه بر هدفمند ساختن اقدامات فرهنگی، افزودن ۴ بیلبورد به مسیر بزرگراه در هر استان برای تبلیغ جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی و همچنین ارتقا ایمنی تردد در این محور را به دنبال دارد. 

زینالی گفت: زنجان با ثبت چهار رویداد، در تقویم رویدادهای گردشگری بیشترین سهم را در کشور دارد و براساس گزارش‌های منتشر شده، مسافران و گردشگران کمترین نارضایتی را از استان زنجان داشتند. جاذبه‌های گردشگری یک مقصد تنها به ویژگی‌های محیط طبیعی یا ابنیه، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی‌شود و رویدادهایی که در یک مقصد رخ می‌دهد خود می‌تواند به عنوان منبعی مهم برای جذب گردشگران به حساب آید. 

او افزود: استان زنجان با توجه به سبقه دینی و مذهبی و همچنین وجود امام‌زادگان متعدد و مساجد تاریخی استان از ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه توسعه صنعت گردشگری برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و با بهبود شرایط سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلو قطعا گردشگران زیادی از آن‌ها استقبال خواهند کرد. 

جلسه سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی در استانداری زنجان تشکیل شد
مرتضی شهامی در ادامه گفت: مجتمع‌های خدمات‌رفاهی بین‌راهی، نمازخانه‌ها، اماکن مذهبی و وضعیت سرویس‌های بهداشتی شهرستان نیاز به توجه و رفع نقص دارند و دستگاه‌های اجرایی باید از اهرم‌های خود برای رفع مشکلات و نواقص استفاده کنند. 

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری زنجان در ادامه گفت: مجتمع‌های خدمات‌رفاهی بین‌راهی، نمازخانه‌ها، اماکن مذهبی و وضعیت سرویس‌های بهداشتی شهرستان نیاز به توجه و رفع نقص دارند و دستگاه‌های اجرایی باید از اهرم‌های خود برای رفع مشکلات و نواقص استفاده کنند. 

جلسه سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی در استانداری زنجان تشکیل شد
سید سعید صفوی گزارشی از عملکرد اداره کل در خصوص بازرسی و نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و احداث محل‌های جدید را در این جلسه ارائه کرد و گفت: موضوع ساماندهی سرویس‌های بهداشتی از جمله اولویت‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده که این اداره‌کل نیز با جدیت این موضوع را پگیری می‌کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: یکی از زیر ساخت‌های مهم در مبحث توسعه گردشگری، واحدهای خدماتی و مجتمع‌های بین راهی، نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی است، در یک ماه گذشته تمامی مجتمع ها، مساجد و سرویس‌های بهداشتی شهرستان بازدید شده و نواقص و کم وکاستی‌های آن‌ها مورد بررسی و به صورت کتبی به متولی آن‌ها اعلام شده است. 

او گفت: خوشبختانه در بین تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز اقامتی رقابت ایجاد شده است که بدون شک این رقابت منجر به ارائه خدمات بهتر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha