مساعدت استاندار گیلان برای مرمت بقعه تاریخی «امیر بنده کلاچای»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: با قول مساعد استاندار گیلان مقرر شد مرمت و بازسازی بقعه تاریخی امیر بنده کلاچای در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی با اشاره به حضور استاندار گیلان به اتفاق مدیران دستگاه‌های اجرایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از بقعه تاریخی امیر بنده روستای بی بالان کلاچای اظهار کرد: این بازدیدها و حضور میدانی مسؤولان ارشد استان به اماکن تاریخی و مذهبی منشأ اثر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به دستاوردهای سفر استاندار به این مکان تاریخی افزود: با توجه به ثبت بقعه امیربنده در فهرست آثار ملی کشور، هر سال ایام حسینی مراسم با شکوه میراث معنوی در محوطه حیاط امامزاده برگزار می‌شود.

جهانی با بیان اینکه بقعه امیر بنده روستای بی بالان شهر کلاچای سبقه تاریخی دارد، گفت: محوطه حیاط امامزاده دارای درختان بسیار بزرگی است که قدمت بعضی از این درختان به ۲۵۰ سال می‌رسد و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه بقعه امیربنده شاهکار الگوی معماری استان گیلان است، اضافه کرد: این بقعه دارای ستون‌ها و اندودهای کنده‌کاری شده و ضریح منحصر به فرد آن از جمله مواردی است که همگی ارزش میراث معنوی امامزاده را بالا برده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تشکر از حضور و پیگیری استاندار گیلان افزود: با قول مساعد جناب آقای استاندار مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم به میراث فرهنگی، مرمت و بازسازی و ساماندهی بقعه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha