آثار ثبت‌شده جهانی و ملی شهرستان سلطانیه موجب جذب گردشگران است

 مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آثار ثبت‌شده جهانی و ملی، مرمت آثار تاریخی و محوطه سازی در شهرستان سلطانیه موجب نشاط و جذب گردشگران است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، نادر زینالی روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست با فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به در راستای پیگیری پروژه‌ها و ارتقای سطح کیفی و کمی گردشگری شهرستان و اقتصاد مرتبط بااین حوزه و تصمیم گیری در خصوص رفع موانع موجود و تکلیف ما در مقابل آیندگان و گذشتگان گفت: باید برای حفظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خاص و منحصربه‌فرد در شهرستان تاریخی سلطانیه تلاش کرد. سلطانیه یک شهر گردشگری است و باید به وضعیت مطلوب در مدیریت و توسعه شهری برسد. هرچه بتوانیم به میراث‌فرهنگی و گردشگری توجه بیشتری داشته باشیم، گردشگران بیشتری را جذب می‌کنیم. 

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: شهرستان سلطانیه موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذار استفاده شود. زمانی یک اثر به ثبت جهانی برسد دیگر کشورها احساس تعلق به این اثر می‌کنند و در واقع این آثار، میراث جهانی می‌شود و توجه گردشگران و باستان‌شناسان و کارشناسان را به آن اثر جذب می‌کند.

آثار ثبت‌شده جهانی و ملی شهرستان سلطانیه موجب جذب گردشگران است

زینالی تصریح کرد: زنجان و به ویژه شهرستان سلطانیه با داشتن اثر شاخص جهانی و تعدد آثار تاریخی ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های این حوزه برای توسعه و رشد این صنعت ضروری است. 

 او گفت: استان زنجان همواره با عنوان میزبان مهربان به گردشگران معرفی می‌شود، زیرا مردم این شهر با مهربانی میزبان مهمانان خود و گردشگران هستند. شعار «زنجان میزبان مهربان» عنوان با مسما و در خور شأنی برای این استان است.

آثار ثبت‌شده جهانی و ملی شهرستان سلطانیه موجب جذب گردشگران است

محمدرضا براتی فرماندار شهرستان سلطانیه افزود: امیدواریم فرهنگ گردشگرپذیری نیز همگام با سایر برنامه‌های در راستای رونق صنعت توریسم در استان زنجان، توسعه یابد. 

براتی با بیان این مطلب که میراث فرهنگی هویت فرهنگی و شناسنامه هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: میراث فرهنگی سلطانیه مبتنی بر پیشینه، مذهب و فرهنگ غنی این دیار است. برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها در این شهر موجب جلب توجه بسیاری از هم استانی‌ها و گردشگران به این منطقه شده است. همچنین  محوطه‌سازی در ضلع شرقی گنبد سلطانیه باعث شده است  تا تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردم شهرستان با هم همکاری کنند و امروز می‌توانیم پیوند جامعه محلی با میراث فرهنگی و توسعه و آبادانی شهر را ببینیم. 

او  با بیان اینکه باید حدود ۳۰هزار نفر در شهر سلطانیه ساکن می‌شدند، گفت: با تمهیداتی که فراهم شده شاهد بازگشت مهاجران به شهر هستیم. شیوه جلب رضایت مردم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و هر کاری با مشارکت مردمی انجام شود از میزان موفقیت بیشتری بهره‌مند می‌شود.

آثار ثبت‌شده جهانی و ملی شهرستان سلطانیه موجب جذب گردشگران است

در پایان مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  همراه با فرماندار شهرستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاونین اداره کل از پروژه  مشترک توسعه، زیباسازی و بهسازی محوطه ارگ جهانی سلطانیه، در حال اجرا در خیابان شهید بهشتی بازدید کردند. 

سلطانیه یکی از شهرستان‌های تاریخی استان زنجان ایران است که در ۳۷ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است. این شهرستان، گنبد سلطانیه و آرامگاه اولجایتو را در خود جای داده است و دارای بناهای تاریخی زیادی است، که همه‌ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha