آغاز دوره آموزشی منبت در شهرستان سلطانیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه از برگزاری اولین دوره آموزشی منبت در شهرستان سلطانیه خبر داد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، پروانه عسگری روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با بیان این‌که تمامی دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در شهرستان سلطانیه به صورت رایگان در حال برگزاری است، گفت: اولین دوره آموزشی منبت در شهرستان سلطانیه وسط استاد محمد رضا غنیمتی درکارگاه چوباداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه آغاز شد.  منبت‌کاری یکی از هنرها و صنایع‌دستی است. در این هنر نقش‌ها به صورت نقش برجسته روی زمینه کار قرار می‌گیرند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به افراد مختلف به ویژه جوانان اظهار کرد: آموزش‌های این نهاد در راستای مهارت‌آموزی متناسب با نیاز جامعه و اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.  

او کم‌هزینه بودن، بی‌سر و صدا بودن این حرفه وعدم نیاز به ابزار و تجهیزات خاص و گران‌قیمت را از مزایای این شغل دانست و گفت: مواد اولیه برای انجام این کار، چوب‌های گلابی، افرا و گردوست که در بازار قابل دسترس است و از جمله محصولات تولیدی این حرفه می‌توان به انواع جعبه‌های تزئینی و جواهرات، عصا، جاکلیدی، جای دستمال کاغذی، انواع تابلو و… اشاره کرد که در بازارهای داخلی و خارجی متقاضیان زیادی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha