پروژه احیای درختان حرا و دانش لنج سازی ایران در نمایشگاه دوسالانه معماری شیکاگو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: پروژه احیای درختان حرا و دانش لنج سازی ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه دوسالانه معماری شیکاگو به نمایش درآمد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی بابیان این مطلب گفت: سرزورزوما، پروژه احیای درختان حرا بوده که نام خود را از منطقه‌ای در نزدیکی روستای گوران جزیره قشم وام گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این پروژه سعی دارد تا با کاشت نهال و توانمندسازی فرهنگی جنگل‌های حرا را دوباره زنده و محافظت کند، افزود: در 4 سال اخیر پروژه سرزورزوما با مدیریت شرکت تعاونی گوران و استودیو معماری 4  شکل‌ گرفته و باعث شده حرکت‌های مشابه نیز در روستای دیگر قشم انجام شود.

محسنی ادامه داد: بخشی از سرزورزوما، ساخت استراحتگاه به‌وسیله بازیافت لنج های قدیمی بوده که این استراحتگاه با همکاری لنج سازان و با استفاده از لنج‌های قدیمی در روستای گوران ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تصریح کرد: با همکاری کشتی‌سازان شهر راکلند در آمریکای شمالی نمونه این استراحتگاه ساخته‌ شده و به‌عنوان پاویون معماری ایران در نمایشگاه شیکاگو به نمایش درآمده است.

او تأکید کرد: مردم جهان با هنر به هم نزدیک‌اند و هنر نقطه اتصال آدم‌ها با یکدیگر است همان‌طور که لنج سازان گورانی پاویونی را با تکنیک‌های ساخت لنج ساختند و در شهر راکلند همان طراحی را لنجسازان آنجا ساختند و این یعنی اینکه هنر در خدمت صلح جهانی است.

پروژه سرزورزوما از سپتامبر 2023 به مدت سه ماه و نیم در نمایشگاه دوسالانه معماری شیکاگو برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

پروژه احیای درختان حرا و دانش لنج سازی ایران در نمایشگاه دوسالانه معماری شیکاگو

پروژه احیای درختان حرا و دانش لنج سازی ایران در نمایشگاه دوسالانه معماری شیکاگو

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha