خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی برای گسترش تبادلات اقتصادی است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که شهر میراث جهانی با دیگر مناطق منعقد می‌کند برای تعامل دوسویه تجربیات و گسترش مناسبات اقتصادی است و خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی هم در همین راستا بوده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، عزیزالله سیفی گفت: خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد و فرصت‌های صادراتی منعقد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: یزد به عنوان شهر میراث جهانی و توریستی و همچنین دارالعباده و یکی از کم باران‌ترین شهرهای کشور و بندر انزلی به عنوان دارالمومنین و شهر توریستی و پرباران‌ترین شهر کشور است و این تفاهم‌نامه می‌تواند تعامل بسیار خوبی برای همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر را فراهم کند.

او توضیح داد: برای استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل شهر میراث جهانی یزد، مثلث گردشگری بین شهرهای یزد، اصفهان و شیراز برقرارشده و تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین یزد و بندرانزلی نیز می‌تواند به عنوان تکمیل‌کننده این زنجیره دنبال شود.

سیفی اضافه کرد: بندرانزلی به عنوان یک منطقه آزاد فرصتی برای سرمایه‌گذاران یزد است، همچنین ظرفیت های زیاد گردشگری و صنعتی یزد نیز ظرفیت ویژه‌ای برای مراودات دو شهر است و در حوزه‌های بهداشت و درمان نیز با توجه به قطب درمانی کشور بودن یزد، می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: برای استفاده کامل از ظرفیت‌های دو طرف و همچنین اجرایی شدن بندهای این تفاهم‌نامه به صورت مرحله‌به‌مرحله و با توافقاتی که انجام می‌شود در راستای اجرایی شدن آن‌ها اقدام خواهد شد، همچنین امیدواریم با مساعدت مسئولان و به ویژه استاندار یزد در راستای برقراری مسیر پروازی یزد -بندر انزلی اقدامات لازم انجام می شود و صحبت‌های اولیه نیز در این زمینه انجام شده تا تقویت مراودات و سهولت در رفت‌وآمد بین دو شهر را داشته باشیم.

او تصریح کرد: در زمینه‌ کشورهای خارجی نیز شهر جهانی یزد تاکنون با شهرهای یاس برین مجارستان، پوتی گرجستان، خیوه ازبکستان، گیومری ارمنستان، لینتس اتریش، پینگ یائو چین، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی مبادله کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: همچنین تفاهم‌نامه بین شهرهای یزد و قم و مشهد نیز در راستای تشکیل مثلث مذهبی در دست پیگیری است و اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha