برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته فرهنگی خوسف در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی خوسف در سعدآباد برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ظرفیت‌های خاص این منطقه از جمله سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی آن در سطح کلان معرفی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی روز پنج‌شنبه 2 آذرماه 1402 در جریان بازدید از ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خوسف بیان کرد: یکی از ضروریات این شهرستان، تشکیل تعاونی تامین نیاز در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: همچنین باید طرح جامع توسعه خوسف بر اساس برندینگ تهیه شود تا زمینه‌های لازم و فضایی برای توسعه منطقه مبتنی بر درآمدزا بودن با حداقل هزینه‌ها باشد.

سید علی حسینی فرماندار خوسف هم گفت: باید برای سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خوسف یک‌ برند خاص در نظر گرفته شود.

او از معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور درخواست کرد: محصولات تولیدی شهرستان خوسف به‌ویژه گوهرسنگ‌ها در نمایشگاه اختصاصی تهران به نمایش گذاشته شود.

او ادامه داد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده سنگ‌های قیمتی استان، اولین بازارچه تخصصی گوهرتراشی با مشارکت صنعتگران بومی در روستای ملی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خور احداث می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha