بازدید مدیرعامل صندوق توسعه و احیا از اماکن تاریخی و فرهنگی استان گیلان

با حضور مدیرعامل صندوق توسعه و احیا مسائل مرتبط به بناهای تاریخی واگذار شده یا قابل واگذاری در استان گیلان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با بیان مطلب گفت: شهاب طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا روز پنجشنبه 2 آذر 1402 طی سفری با استان از بناهای تاریخی و فرهنگی گیلان بازدید کرد و از نزدیک در جریان در روند مرمت، احیا و بهره‌برداری آنها قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ادامه داد: با حضور مدیرعامل صندوق توسعه و احیا و هیات همراه، ضمن بازدید مشترک از بناهای تاریخی واگذار شده یا قابل واگذاری همچون خانه صادقی لاهیجان، خانه عضدی سیاهکل، تی‌تی کاروانسرا، هتل ایران و سایر بناهای تاریخی، طی جلسه‌ای مسائل و موضوعات مختلف مربوط به حوزه‌ مذکور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

او  بیان کرد: استان گیلان بناهای تاریخی منحصر به فردی دارد و اگر این بناها احیا شوند می‌توانند جاذبه مهمی در حوزه گردشگری باشند.

جهانی ادامه داد: آنچه مهم است اینکه هر گونه اقدام و تصمیم احتمالی در مورد هر بنای تاریخی، باید با مشورت و  تاثیرگذاری مثبت استان‌ها انجام شود و تعیین بازه‌ زمانی مرمت و بهره برداری از آثار نیز از دیگر نکات حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: بررسی چالش‌های مختلف در حوزه بناهای تاریخی همچون هتل ایران، سامان‌دهی واحدهای تجاری و لزوم مقاوم سازی ساختمان با اخذ مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط و تعامل و گفت‌وگو با مالکان حقیقی و حقوقی بخش دیگری از اقدامات بوده که بر اساس آن مقرر شد با پیگیری مستمر و رفع موانع احتمالی، روند مرمت بنای تاریخی و بازسازی آن شتاب گرفته و در مهلت مقرر برای خدمات‌رسانی به شهروندان مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha