برنامه ریزی برای مرمت اماکن و ابنیه تاریخی مازندران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس بتوانیم مسائل میراثی را توسعه داده و برای مرمت اماکن و ابنیه تاریخی، برنامه ریزی کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی شامگاه پنجشنبه دوم آبان۱۴۰۲ در نشست با کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه بیشترین آثار و بنای تاریخی در شهرهای بابل، آمل، ساری و بهشهر قرار دارد، اظهار کرد: از ۸۰ پرونده ثبتی مازندران ۶۰ پرونده مربوط به آثار تاریخی شهرستان بابل است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه در این دیدار مسائل و موضوعات در قالب میراث مطرح شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مسائل میراثی در اولویت اداره‌کل قرار دارد ولی تخصیص اعتبار در بابل اندک است امیدواریم با حمایت نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس بتوانیم مسائل میراثی را توسعه و تجهیز کرده و برای مرمت اماکن و ابنیه تاریخی، برنامه ریزی کنیم.

ایزدی با بیان این مطلب که با توجه به وسعت شهرستان بابل برای توسعه گردشگری آن کمتر اقدام شده است، افزود: خوشبختانه در روستاها و مناطق بالا دست این شهرستان توسعه گردشگری صورت گرفته است.

سرپرست میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: امیدواریم با توجه به قول مساعد برای توسعه شهرستان بابل بتوانیم در این شهر هتل، متل و دیگر تاسیسات گردشگری را توسعه دهیم.

او با اشاره به حضور هنرمندان صنایع‌دستی در بابل و روستاهای آن، گفت: هنر لاک تراشی، چوب و حصیربافی در روستای درزی کلا بابل ثبت ملی شده است و هنرمندان شاخصی در این روستا مشغول به کار هستند که نیاز به حمایت دارند.

ایزدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت‌های نماینده مردم بابل در مجلس بتوانیم اعتبارات خوبی برای توسعه گردشگری و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تخصیص دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha