برپایی جشنواره‌ در معرفی ظرفیت‌های روستای داویجان همدان مهم و حیاتی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: برپایی جشنواره‌های فرهنگی ورزشی بومی و محلی، فرصتی برای احیای آیین‌ها، رسوم و بازی‌هایی سنتی است و برپایی این جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت های روستای داویجان شهرستان ملایر مهم و حیاتی است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی در دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب در محل سالن جلسات اداره ملایر که پنجشنبه ۲ آذرماه با حضور دستگاه‌های مرتبط، دهیاران روستاهای گوراب و داویجان و هنرمندان مروارباف برگزار شد، با اشاره به روند ثبت روستای ملی صنایع‌دستی مرواربافی، اظهار کرد: برپایی جشنواره‌های فرهنگی ورزشی بومی و محلی فرصتی برای احیای آیین ها، رسوم و بازی‌هایی سنتی است و برای برپایی اینگونه جشنواره در شهرستان ملایر تلاش‌های بسیاری شده و بسیار نیز جای کار وجود دارد.

رئیس اداره میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت و پتانسیل روستا بسیار مهم و حیاتی‌اند و بهترین زمان برگزاری جشنواره مروار در داویجان همزمان با زمان برداشت مروار است.

او ادامه داد: کلوچه ملایر نیز بعنوان  برند ملی به اسم روستای گوراب ثبت شده و امسال قرار است اولین جشنواره کلوچه گوراب نیز در این شهرستان برگزار شود.

رئیس اداره میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر ضمن تقسیم وظایف در برگزاری این جشنواره‌ها، تصریح کرد: در حاشیه برپایی این رویداد از سه هنرمند پیشکسوت مرواربافی، سه کلوچه پز برتر شهرستان و سه کشاورز نمونه در کاشت با کیفیت‌ترین مروار تجلیل خواهد شد.

جلیلی اضافه کرد: از دیگربرنامه‌های جانبی این جشنواره می‌توان به برپایی بازارچه عرضه محصولات صنایع‌دستی علی‌الخصوص مروار، نان و کلوچه محلی، سوغات و محصولات کشاورزی، ورکشاپ مرواربافی و برنامه‌های متنوع فرهنگی، قرعه‌کشی و اهدا سبدهای مروار به شرکت‌کنندگان در این رویداد اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha