تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی نقطه عطفی در حفظ و احیای تمدن ایرانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به این‌که در محافظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی مشکلانی به لحاظ اعتباراتی وجود دارد گفت: تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی اقدام اساسی در حفظ و احیای مواریث فرهنگی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده اظهار کرد: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی با هدف بهره‌گیری و مشارکت مادی و معنوی نیکوکاران و علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی با همکاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: انجمن از روز شنبه چهارم آذرماه ۱۴۰۲ در مراسمی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و خیران و کارآفرینان از سراسر کشور، فعالیت خود را آغاز کرد.

او بیان کرد: تشکیل این انجمن زمینه مشارکت خیرین، نیکوکاران و سرمایه‌داران، همچنین همه ایرانیان داخل و خارج کشور که دغدغه حفظ مواریث فرهنگی را دارند فراهم می‌کند.

ارسطوزاده با اشاره به این‌که نگهداری و مرمت اصولی بناهای تاریخی و فرهنگی ارزشمند، به تأمین منابع مالی نیاز دارد، گفت: باتوجه‌ به مشکلاتی که برای محافظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی وجود دارد، با بودجه و اعتبارات محدود دولتی، حفظ و نگهداری آن‌ها دشوار است و تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی نقطه عطف جریان و تفکر عمومی برای حفظ، احیا و بالندگی مواریث فرهنگی است.

او با بیان این‌که مواریث فرهنگی پلی میان گذشتگان با نسل امروز و امانتی برای انتقال به نسل‌های آینده است، عنوان کرد: با نهضت بزرگی که به پا شده است، به‌زودی خبرهای نویدبخشی در این خصوص به گوش خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان برخی از اهداف این انجمن را تشریح کرد و گفت: ایجاد زمینه مشارکت خیران میراث‌فرهنگی در داخل و خارج کشور به منظور جلب و جذب سرمایه‌ معنوی و مادی، مرمت و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی‌فرهنگی و میراث طبیعی ثبت‌شده، مشارکت در راه‌اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی کشور و موارد مشابه، از جمله اهداف تشکیل این انجمن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha