۴ طرح راکد گردشگری کرمانشاه فعال می‌شوند

رئیس اداره نظارت بر تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه، از پرداخت تسهیلات برای فعال‌سازی ۴ طرح گردشگری راکد استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا جلدی روز دوشنبه ۶ آذرماه اظهار کرد: در جلسه نهضت احیاء استان ۴ طرح گردشگری راکد در سطح استان که با مشکلات سرمایه‌ای مواجه هستند، برای چگونگی برون رفت از شرایط فعلی و فعال‌سازی بررسی شد. 

رئیس اداره نظارت بر تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه، افزود: در این جلسه مقرر شد پس از بررسی طرح کارشناسی توسط بنیاد برکت در مدت یک هفته تسهیلات واحدهای گردشگری با رقم ۱۳۵ میلیارد ریال مشخص شود.

او ادامه داد: همچنین مقرر شد، یک طرح گردشگری نیمه فعال دیگر نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال دیگر به ستاد نهضت احیاء برای  کارشناسی معرفی شود. 

جلدی گفت: خوشختانه ستاد نهضت احیاء استان فرصت بسیار مناسبی برای خارج کردن واحدهای راکد از وضعیت موجود و بازگشت این پروژه‌ها به چرخه تولید است. 

او افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این پروژه‌ها انجام شده است و هم اکنون با توجه به شرایط اقتصادی که بخشی از آن به چالش‌های زمان فراگیری کرونا باز می‌گردد، دچار رکود و تعطیلی شده‌اند. 

رئیس اداره نظارت بر تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه، ادامه داد: با توجه به نیاز استان به لحاظ توسعه زیرساخت‌های گردشگری فعال‌سازی و بازگشت این پروژه‌ها به چرخه تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

او گفت: با فعال‌سازی این پروژه‌ها ضمن بازگشت این سرمایه‌گذاری‌های راکد و افزایش ظرفیت‌های خدمات‌دهی در حوزه گردشگری، در زمینه اشتغال‌زایی نیز شاهد اتفاق مثبتی در استان خواهیم بود. 

جلدی در خاتمه اظهار کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از ظرفیت ستاد نهضت احیاء استان برای فعال‌سازی پروژه‌های راکد حوزه گردشگری استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha