توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی مهریز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی مهریز با حکم قضایی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اکبر قانعی با اعلام این خبر گفت:با هماهنگی مقام قضایی دو مورد توقف ساخت‌وساز غیرمجاز و یک مورد تعطیلی کارگاه مرمتی در عرصه بافت تاریخی و ثبتی مهریز انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز اضافه کرد: قسمتی از یک خانه قدیمی در عرصه بافت تاریخی شهرستان مهریز تخریب‌شده بود و مالک بدون اخذ مجوز از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهریز در حال ساخت‌وساز با استفاده از مصالح غیرمجاز مانند سازه‌های فلزی، بلوک سیمانی، سقف شیروانی، سازه‌های بتنی و... بود که این اقدام توسط یگان حفاظت و با هماهنگی مقام قضایی متوقف شد.

قانعی توضیح داد: باغ شهر تاریخی مهریز به‌عنوان اولین باغ شهر استان در تاریخ چهارم آبان سال ۱۳۹۸ و با شماره ۳۲۷۶۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و هرگونه اقدام مرمتی، نوسازی و احیا در بافت تاریخی این باغ شهر باید با هماهنگی و اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha