رونق گردشگری در تخت سلیمان موجب توسعه تکاب می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: رونق گردشگری در مجموعه جهانی تخت سلیمان موجب توسعه و پیشرفت تکاب می‌شود که منفعت آن به مردم این منطقه نیز می‌رسد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربلیجان غربی، مرتضی صفری، ۶ آذر ۱۴۰۲ در جمع کارکنان مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با اعلام این مطلب اظهار کرد: کار کردن در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب مایه مباهات بوده و هرکسی در این مجموعه کار می‌کند در راه اعتلای فرهنگ و هویت مردم تلاش می‌کند که اقدامی قابل تقدیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال جاری حدود 500 مسافر خارجی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید داشته‌اند که نحوه رفتار با آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که هر مسافر خارجی یک سفیر برای معرفی این مجموعه در شهر و کشور است.

او ادامه داد: باید انجام کارهای پژوهشی و مرمتی در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب فعال شده و از راهنمایان گردشگری مسلط به زبان خارجی در این مجموعه استفاده شود.

صفری گفت: مدیریت در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب باید با تغییر نگرش همراه باشد و با اقدامات بنیادین این مجموعه به روزهای پویا و پررونق خود در زمان پیش از همه‌گیری کرونا بازگردد.

او در پایان از مساعدت‌ها و همراهی‌های دکتر دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و دکتر سامع مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی برای انتصاب مدیری باتجربه برای پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha