ساماندهی سرویس‌های بهداشتی روستای وفس کمیجان مرکزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان از تعمیر، تعویض و به روزرسانی سرویس‌های بهداشتی کمپ گردشگری روستای هدف وفس کمیجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سعید نیکنام امروز، سه شنبه 7 آذر 1402 گفت: سرویس‌های بهداشتی روستای هدف گردشگری وفس شهرستان کمیجان با اعتبار 120 میلیون ریال تعمیر، تعویض و به روزرسانی شد.


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان افزود: روستای وفس کمیجان، با آب و هوای مطبوع، باغات و اراضی سرسبز و چشم‌ اندازهای بکر به نگین طبیعت‌گردی استان مرکزی شهرت دارد و جاذبه‌های منحصر به فرد آن در کمتر منطقه‌ای در قلب ایران یافت می‌شود. علاوه بر طبیعت رنگارنگ، هنر معماری در وفس دیدنی است و کوچه باغ‌های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

او تصریح کرد: ساکنان این روستا در حوزه صنایع‌دستی در بافت زیراندازهای نفیس، رودوزی‌های سنتی، گیوه دوزی، نجاری و گلیم‌بافی فعالیت دارند. همچنین روستای وفس از نظر نوع معماری خانه‌ها و ابنیه، بافتی متراکم دارد و در یک طبقه، با ایوانی در پیش و پوشش بام مسطح، بر دامنه کوه‌ها ساخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090700366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha