کاشت ۱۲۰۰ نهال در کوشک تاریخی سلامه خواف خراسان رضوی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان خواف از کاشت ۱۲۰۰ نهال کاج در کوشک تاریخی سلامه همزمان با هفته بسیج خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده با اعلام این خبر گفت: این مراسم نهال‌کاری با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، تعدادی از روسای ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر سلامه و جمعی از بسیجیان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی شهرستان خواف ادامه داد: کوشک سلامه که با شماره ۶۴۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده  یکی از آثار باشکوه و ارزشمند به‌جای مانده از دوره سلجوقیان است که حمدالله مستوفی در کتاب نزهت القلوب از آن به عنوان عمارتی نیکو یاد کرده است.

او تصریح کرد: این بنا در طول زمان تخریب و به تلی از خاک تبدیل شد تا اینکه در دهه ۳۰ هجری شمسی توسط مرحوم محمد قرشی بازسازی و مرمت شد و به شیوه چهار باغ ایرانی نهال کاری شد.

باعقیده یاد آور شد: در سال‌های اخیر با توجه به آفتی که در باغ شیوع پیدا کرد تعداد زیادی از این درختان خشک شد که با سعی و اهتمام مرتضی قرشی مالک فعلی کوشک برنامه ساماندهی و احیای فضای سبز آن در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس ۱۲۰۰ اصله درخت در ضلع شمالی کوشک کاشته شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090700382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha