آغاز دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با اجرای تعزیه‌ فاطمی(س)

نخستین روز از دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با نمایش ۱۲ اثر در بخش سینمایی، مستند، فیلم کوتاه و پویانمایی و ۱۰ اجرا در بخش تئاتر عمارت و واقعه‌خوانی همراه است.

به گزارش میراث آریا، مطلع دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با تغزیه‌ای در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) به روایت رحمت‌الله متولی در سرای سعدالسلطنه آغاز شد.

در ادامه سرای سلطنه میزبان اجراهای بخش تئاتر عمارت خواهد بود. نمایش «چشم اطلسی» به کارگردانی سعید فشنگی، نمایش «مجلس شمرکشی» به کارگردانی سینا صفری در سرای چهارسوق و نمایش «یوسف و زلیخا» به کارگردانی محمود موذنی، نمایش «نگار» به کارگردانی مهدی روزبهانی و نمایش «بازگشت به الموت» به کارگردانی محمدحسین ابراهیمی در حیاط مرکزی سرای سعدالسلطنه اجرا خواهد شد.

همچنین در بخش واقعه‌خوانی، «سرای سعدالسلطنه و عیاران» به کارگردانی پریسا سیمین‌مهر در سرای چهارسوق و «نقل امیرالمومنین» به کارگردانی علی عظیمی، «نقل نبرد رستم و اشکبوس» به کارگردانی مهرداد کاوسی، «غیرت ایرانی» به کارگردانی جواد آقاپور در حیاط مرکزی سرای سعدالسلطنه اجرا خواهد شد.

در بخش سینمایی، فیلم سینمایی «رویای سهراب» به کارگردانی علی قوی‌تن و فیلم سینمایی «۶۴۱۰ روز اسارت» به کارگردانی زهره نجف‌زاده در سانس‌های ۱۸ و ۲۰ در سینما بهمن سبز اکران می‌شود.

آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۸ آذر ماه در تالار اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) علاوه بر اهدای جوایز دو بخش جشنواره، با بزرگداشت شش چهره ماندگار برگزار خواهد شد.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی توسط معاونت میراث‌فرهنگی کشور با دبیری علیرضا تابش از ۸ تا ۱۰ آذر ١۴٠٢ در قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha