مناسب‌سازی و مناسبت‌سازی در قزوین در دولت سیزدهم پررنگ‌تر شده است/ آزادسازی دولتخانه صفوی دستاورد مهم سفر رئیس‌جمهوری است

استاندار قزوین گفت: به. همت دولت سیزدهم،  مناسب‌سازی و مناسبت‌سازی در  قزوین در دو سال اخیر به صورت جدی‌تر دنبال شده و آیین‌ها و مناسبت‌ها در این استان به شکل پررنگ‌تری برگزار شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، عصر امروز جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که در محل سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره خصوصا وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شخص مهندس ضرغامی وزیر مبتکر و دارای نیت خیر تشکر می‌کنم.

استاندار قزوین اضافه کرد: دومین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، فرصت مغتنمی بود برای این که نگاه‌ها معطوف به شهر و استان قزوین شود. ما در این دوره تلاش کردیم با میزبانی شایسته‌، توجه‌ها را به استان قزوین جلب کنیم.

اعلایی افزود: قزوین دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی است و اگر کسی در جغرافیای زیبای ایران، قزوین را ندیده باشد قطعا از یکی از زیبایی‌های ایران عزیز غفلت داشته است. اعتقاد من این است که اگر فردی صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد و در صفحه خود تصویری از سعدالسلطنه نداشته باشد صفحه او حتما چیزی کم دارد و کامل نیست.

استاندار قزوین در ادامه گفت: در دو حوزه مناسب‌سازی و مناسبت‌سازی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری در دو سال اخیر کارهای بسیار خوبی انجام شده و در سفر اول رئیس‌جمهوری به قزوین نیز اعتبارات بسیار خوبی برای این دو حوزه اختصاص یافته است.

اعلایی به دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به استان قزوین اشاره کرد و ادامه داد: این سفر دستاوردهای خوبی را در حوزه میراث‌فرهنگی داشت. به‌عنوان مثال آزادسازی دولت‌خانه صفوی در قزوین یکی از اقدامات مهم و نتایج دستاوردهای این سفر است.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: در حوزه مناسبت‌سازی، آیین ۵۰ به‌در قزوین یکی از آیین‌های ماندگار این استان است که درباره این آیین اقدامات خوبی انجام شده و در دو سال اخیر خیلی پررنگ‌تر برگزار می‌شود. در خواست و برنامه‌ریزی ما این است که  این آیین در ۱۹ اردیبهشت سال آینده نیز به شکل جدی‌تری برگزار شود.

استاندار قزوین همچنین در پایان صحبت‌های خود به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین اشاره کرد و بخش‌هایی از بیانات معظم‌له درباره استان قزوین در این سفر را قرائت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091000547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha