«جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» قابلیت بین‌المللی شدن را دارد/ اهمیت بالای میراث ملموس و ناملموس ایران برای اهالی سینما

رسول صدرعاملی با بیان این که جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای تا به اینجای مسیر ثابت کرد که قابلیت‌های بالایی دارد، گفت: این جشنواره به دلیل جذابیت های بسیار درخشانی که دارد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و حتی به صورت جهانی برگزار شود.

رسول صدرعاملی، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا با بیان این که جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای به دلیل جذابیت‌های بسیار درخشانی که دارد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: این جشنواره از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار امن است و اقتضای بین‌المللی شدن را نیز داراست. 

او همچنین با بیان این که مسئولان مربوطه می‌توانند با سایر کشورها به تفاهم برسند و این جشنواره مهم را به صورت جهانی برگزار کنند، افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهترین گزینه برای معرفی آثار و جاذبه‌های ایران است و می‌تواند برای جهانی شدن آن‌ها برنامه‌ریزی کند. 

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما با اشاره این که جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای تا به اینجای مسیر ثابت کرد که قابلیت‌های بالایی دارد، ادامه داد: ایران از لحاظ آثار گردشگری و ملموس و ناملموس بسیار غنی است و وزارتخانه‌ مربوطه می‌توانند با حضور خود زمینه برنامه‌سازی‌های متعدد با تمرکز بر این موضوعات را بیش از پیش فراهم کند. 

صدرعاملی افزود: توجه به میراث گران‌بهای ایران برای فعالان در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌ها اهمیت بالایی دارد؛ برای مثال اهالی سینما در بخش داوری فیلم‌ها به میراث ناملموس کشور بسیار اهمیت می‌دهند و برای آن توجه ویژه‌ای قائل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091200634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha