۳۹ اثر صنایع‌دستی کرمانشاه برای دریافت مهر اصالت ملی ارزیابی شدند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از انجام داوری و ارزیابی ۳۹ اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه برای حضور در مراسم دریافت مهر اصالت ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله استانی داوری آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه برای شرکت در برنامه منطقه‌ای داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی که در همدان برگزار می‌شود، انجام شد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: در این برنامه که با حضور ۶ نفر از اساتید و هنرمندان برجسته صنایع‌دستی استان برگزار شد، ۳۹ اثر برای شرکت در برنامه مهر اصالت ملی منطقه‌ای ارزیابی شدند. 

او ادامه داد: آثار برگزیده پس از جمع‌بندی نهایی برای دریافت مهر اصالت ملی ارسال می‌شوند. 

کوگانی گفت: هدف از برگزاری این نشست، انتخاب آثار شاخص و ارزشمند هنرمندان استان بر اساس معیارهای مورد نظر وزارتخانه و شایستگی‌های هنری بوده است. 

او تصریح کرد: دریافت مهر اصالت ملی برای آثار صنایع‌دستی ضمن افزایش ارزش افزوده اثر، به برندسازی محصولات صنایع‌دستی و بازار فروش هنرمندان شاخص کمک می‌کند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که می‌توانند آثار شاخص خود را برای دریافت مهر اصالت ملی کاندید کنند. 

او افزود: برای این رویداد بهترین و با کیفیت‌ترین آثار خاص تولید شده به دست توانای هنرمندان استان انتخاب می‌شوند تا در معرض داوری اساتید کشوری قرار گیرند. 

کوگانی درخاتمه گفت: در ادوار گذشته تا کنون ۱۴۳ اثر هنرمندان کرمانشاهی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند و ۱۰ اثر نیز دارای مهر اصالت جهانی یونسکو هستند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091200648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha