تغییرات در بافت روستایی و صنایع‌دستی منطقه رویین اسفرایین کم‌نظیر است

مدیرکل دفتر توسعه، ترویج و آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در بازدید از دهکده نساجی رویین شهرستان اسفراین گفت: من واقعا شگفت زده شدم از تغییراتی که در بافت روستایی و صنایع دستی منطقه رویین اتفاق افتاده بود؛ این اتفاقاتی که امروز شاهدش بودم کم نظیر بود.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌خراسان شمالی، ویدا توحدی صبح امروز در حاشیه هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی به همراه فرماندار اسفراین و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از روستای تاریخی روئین اسفراین که به عنوان نخستین دهکده نساجی سنتی کشور ثبت ملی شده است، بازدید کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی کشور نیز از توجه مسئولین شهرستان به حوزه صنایع دستی و گردشگری و توسعه آن تقدیر کرد و گفت: در سال‌ها گذشته برای ثبت روستای رویین به این استان سفر کردم اما امروز با نگاه دیگری وارد این منطقه شدم و از تغییراتی که در بافت روستا و صنایع دستی آن اتفاق افتاده بود واقعا شگفت زده شدم.

در ادامه فرماندار اسفراین به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اشاره داشت و افزود: طرح ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان اسفراین آماده شده و زمین آن توسط شهرداری واگذار شده و به زودی شاهد ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha