پژوهشکده دانشگاه رازی کرمانشاه به توسعه صنایع‌دستی کمک می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه، از همکاری این اداره‌کل با پژوهشکده علمی فناوری رایان دانشگاه رازی برای توسعه صنایع‌دستی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در دیدار با رئیس پژوهشکده علمی فناوری رایان دانشگاه رازی، اظهار کرد: دانشگاه رازی از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های فعالیت این اداره‌کل برخوردار است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه افزود: استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه رازی برای توسعه محصولات صنایع‌دستی و رونق گردشگری و نیز حفاظت از آثار تاریخی می‌تواند بسیار اثرگذار و تحول آفرین باشد. 

او ادامه داد: به دنبال این هستیم تا همکاری‌هایی با پژوهشکده علمی فناوری رایان دانشگاه رازی در زمینه صنایع‌دستی و تولید البسه محلی در بحث عفاف و حجاب داشته باشیم. 

فرمانی گفت:  همچنین در بحث کرمانشاه شناسی در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی همکاری‌هایی را با این پژوهشکده خواهیم داشت. 

او افزود: برگزاری یک کنفرانس ملی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی یکی دیگر از پیشنهاداتی است که به دنبال اجرایی شدن آن هستیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه، تاکید کرد: دانشگاه رازی از ظرفیت ویژه‌ای برای کمک به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برخوردار است که می‌تواند در این حوزه تحول آفرین باشد. 

او بیان کرد: افزایش این تعاملات رشد و توسعه استان را در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به دنبال دارد. 

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: برای افزایش همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه‌ای را با پژوهشکده علمی فناوری رایان دانشگاه رازی تبادل خواهیم کرد که بتوان بر اساس آن برنامه‌های مشترکی را پیش ببریم. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha