«جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» ظرفیت‌های میراثی و گردشگری قزوین را بیش از پیش معرفی کرد/ شکل‌گیری همگرایی گسترده برای پاسداری از میراث‌فرهنگی کشور

استاندار قزوین گفت: با آن‌که جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای فقط چندروزی‌ است تمام شده اما بارقه‌ها و تاثیرات مثبت برگزاری آن به شکل‌های مختلف برای استان قزوین نمودار شده و ارتباطات بسیاری در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری درحال شکل‌گیری است.

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به برگزاری جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در این استان، گفت: یکی از داشته‌های ارزشمند دیار ایران زمین میراث‌فرهنگی پرشمار و نفیس است و استان قزوین هم به عنوان یکی از برترین‌های کشور در استقرار میراث ارزشمند بسیار زبان‌زد و معروف است.

او همچنین افزود: برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی در قزوین کمک کرد تا ظرفیت میراثی و گردشگری این استان در سطوح ملی و بین‌المللی بیش از پیش شناخته شود.

اعلایی با اشاره به پایان یافتن این جشنواره ادامه داد: با آنکه جشنواره مذکور فقط چند روزی‌ است تمام شده اما بارقه‌ها و تاثیرات مثبت برگزاری آن به شکل‌های مختلف برای استان قزوین نمودار شده است. چه در فضای رسانه‌ای که رسالت اصلی جشنواره ملی چندرسانه‌ای بود و چه در حوزه شکل‌گیری ارتباطاتی که در بخش‌های مختلف گردشگری و تولید محتوا با استان برقرار می‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: پس از پایان یافتن این جشنواره برای فعالیت تخصصی در حوزه میراث‌فرهنگی استان درخواست‌های بسیاری شکل گرفته و این فقط بخش کوچکی از دستاوردهای جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای است.

او در پایان با بیان اینکه بسیاری از دستاوردها و تاثیرات مثبت ناشی از این جشنواره در طول زمان نمایان‌گر می‌شود، افزود: افزایش هم‌گرایی و هماهنگی چه در میان مردم کشور و خاص استان قزوین و چه دستگاه‌های مرتبط برای توجه ویژه‌تر به داشته‌های تاریخی و میراث‌فرهنگی استان یکی از مهمترین نتایج مثبتی است که برای این جشنواره می‌توان یادآور شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha