سالانه هزار تا ۱۵۰۰ دستگاه فلزیاب در کشور کشف می‌شود

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور گفت: سالانه بین هزار تا ۱۵۰۰ دستگاه فلزیاب در سطح کشور کشف و ضبط می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، سردار حسن مهری روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بیشتر کشفیات یگان میراث‌فرهنگی کشور مربوط به حوزه اشیای تاریخی است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به حمایت فراجا از یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سطح ملی افزود: کشفیات اشیای اصلی و تقلبی بیشتر در حوزه فراجا انجام می‌شود.

مهری تصریح کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر به عضویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور درآمده است.

او با اشاره به کلاهبرداری در حوزه میراث‌فرهنگی با قیمت‌های بالا و تبلیغات این گروه در فضای مجازی یادآور شد: در حوزه فضای مجازی کشور جرایم میراث‌فرهنگی زیاد بوده و در این بخش جُرم‌انگاری نشده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور اضافه کرد: در این حوزه قوانین خاصی وضع نشده است و مجرمان با دست بازتر فعالیت می‌کنند. کلاهبرداری، تبلیغات سوء، ناآگاهی یک‌سری افراد باعث روی آورده عده‌ای به سمت‌وسوی حفاری غیرمجاز می‌شود که این مهم جان افراد را تهدید می‌کند.

او تأکید کرد: برخورد قانونی با افرادی که در فضای مجازی کلاهبرداری، تبلیغات سوء و مردم را دعوت به حفاری‌های غیرمجاز می‌کنند ضروری است.

او افزود: البته حوزه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سطح کشور به توجه ویژه، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی نیاز دارد و فرماندهان این یگان در سطح استان‌های افرادی با سابقه بالای ۲۵ سال خدمت و مُجرب هستند.

مهری یادآور شد: فرمانده سابق یگان حفاظت میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری یکی از سه کارآگاه خبره کشور بود که عملکرد مطلوبی داشته است و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در بین استان‌های هم‌تراز جزو استان‌های برتر و ممتاز است.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری توانست با درخشش در بین یگان‌های استان‌های کشور عملکرد مطلوبی داشته باشد.

جیلان تأکید کرد: بهره‌مندی از توان سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی و خیران نیک‌اندیش حوزه میراث‌فرهنگی به تقویت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری کمک می‌کند. تجهیز یگان حفاظت میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری به امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز از مهم‌ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های این حوزه در استان به‌شمار می‌رود.

او به پیشینه غنی چهارمحال و بختیاری در حوزه میراث‌فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در این راستا یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان باید به‌طور شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای حفاظت از میراث‌فرهنگی این استان تلاش و کوشش کند.

سرهنگ علی‌اصغر مهری فرمانده جدید یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پلیس ۱۹۰۰ نقطه تماس با مردم دارد و پلیس مجموعه یک سازمان کشوری، لشگری و قضایی است که عملکرد قابل‌توجهی در سطح ملی و استانی دارد.

او یادآور شد: حفظ و نگهداری میراث‌فرهنگی و هویت مانگار کشور و چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان خواهد بود.

در این آیین از خدمات سرهنگ کارآگاه محمدرضا محمدی‌مقدم فرمانده سابق حفاظت میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری قدردانی و سرهنگ علی‌اصغر مهری به‌عنوان فرمانده جدید این یگان معرفی شد.

سرهنگ مهری پیش از این به‌عنوان معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری فعالیت داشت که با حُکم فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور به‌عنوان فرمانده جدید این یگان در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha