دومین شکرانه برداشت زعفران در شمال خوزستان برگزار شد

دومین جشنواره شکرانه برداشت زعفران شهرستان دزپارت با رویکرد ایجاد خوشه‌های صنعتی و توسعه کسب و کارهای روستایی در کاروانسرای تاریخی شهر دهدز برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، معاون گردشگری استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: دومین رویداد فرهنگی برداشت زعفران خوزستان، ۱۶ آذرماه باحضور مجید رحمانی فرماندار دزپارت، باوی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری، محبوبه ایزدی‌پناه مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مکوندی مدیرکل سرمایه‌گذاری اقتصادی استانداری، اعضای شورای شهر دهدز، بخشداران، دهیاران، کشاورزان و هنرمندان، در میان حضور گرم مردم به میزبانی شهر دهدز برگزار شد.

جمال عامری نسب ادامه داد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های گیاهان دارویی دیم به ویژه زعفران و ظرفیت‌های گردشگری سبز و پایدار در دو بخش صبح و بعد از ظهر برپا شد.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه پایدار شهرستان دهدز و تلفیق ظرفیت‌های گیاهان دارویی و گردشگری به منظور تشویق مردم در ایجاد انگیزه برای کشت‌های اقتصادی دیم بود؛ افزون بر این  اهداف دیگری مانند توسعه کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان مدنظر برگزارکنندگان این جشنواره بوده است.

معاون گردشگری خوزستان تصریح کرد: ارائه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، بازدید از مزرعه نمونه در منطقه شوار، گیاهان دارویی، زعفران، غذاهای محلی، محصولات زنبور و عسل بخش‌های قارون و مرکزی، اجرای مراسم شاهنامه‌خوانی، شعرخوانی، رونمایی از کتاب، کارگاه نقاشی کودکان و کاشت نمادین نهال زیتون به یاد کودکان شهید غزه، از جمله بخش‌های متنوع در دومین جشنواره برداشت زعفران در دزپارت بود.

شهرستان دزپارت در ورودی استان خوزستان قرار دارد که به دلیل وجود جنگل‌های بلوط، تنوع پوشش گیاهی، خاک حاصلخیز ،جاری بودن رود کارون، استقرار دو دریاچه کارون ۳و ۴،  وجود یخچال‌های برفی و یکی از مسیرهای اصلی کوچ عشایر، از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور محسوب می‌شود که هر سال گردشگران بی‌شماری را به این استان جذب می کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091800917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha