افزایش صددرصدی اعتبارات پژوهشی میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از افزایش صددرصدی اعتبارات پژوهشی این اداره‌کل در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه استان بیان کرد: مسائل پژوهشی یکی از اولویت این اداره‌کل در بخش میراث‌فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام بودجه پژوهشی در این اداره‌کل در همین زمینه هزینه می‌شود، افزود: موضوعات پژوهشی می‌تواند در پیشبرد بهتر اهداف این حوزه بسیار دارای اهمیت باشد.

شاه‌وردی با بیان اینکه حوزه میراث‌فرهنگی نیاز به اعتبارات پژوهشی فراوانی دارد، گفت: با کمک گرفتن از موضوعات پژوهشی آنچه را که در حوزه میراث‌فرهنگی غفلت شده را می‌توان دوباره پویا ساخت.

او ادامه داد: بافت‌های تاریخی زیادی در استان بوده که ظرفیت عظیم میراث‌فرهنگی است و متأسفانه مغفول مانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین پژوهش می‌تواند در زمینه‌های شناسایی محوطه‌ها، تپه‌ها و غیره که نیازمند اعتبار و اقدامات باستان شناسی بوده نیز مؤثر باشد.

شاه‌وردی گفت: پژوهش در هر یک از این بخش‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده اما متأسفانه اعتبارات استانی که در شهرستان ها توزیع می‌شود در این زمینه محدود بوده و بیشتر توجه و اتکا به اعتبارات ملی است.

او از قول مساعد در خصوص تخصیص اعتبارات پژوهشی به میزان ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این اداره‌کل خبر داد و افزود: این امر نشان می‌دهد در بعد ملی به این موضوع اهمیت بیشتری داده می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته نه تنها توانسته‌ایم صد درصد اعبتارات پژوهشی سال‌های گذشته این اداره‌کل را محقق کنیم بلکه امسال نیز افزایش ردیف اعتبارات تخصیصی پژوهشی از سیاست‌های این اداره کل بوده است.

شاه‌وردی میزان اعتبارات پژوهشی این اداره‌کل را در سال جاری معادل ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان کرد: خوشبختانه این میزان نسبت به سال گذشته صددرصد رشد داشته است.

او با اشاره به برخی از اقدامات مؤثر صورت گرفته در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی استان در زمینه های پژوهشی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و احیا رشته‌های منسوخ شده انجام شده که نشان از گام‌های مؤثر پژوهشی در این زمینه ها است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091800920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha