جشنواره لیمو قصرشیرین برگزار شد

اولین جشنواره لیمو قصرشیرین در استان کرمانشاه با استقبال گسترده مردم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، بهرنگ بابایی روز شنبه ۱۸ آذرماه با اعلام این خبر اظهارکرد: برنامه جشنواره لیمو قصرشیرین به همت گروههای مردم نهاد در این شهر با حضور بیش از ۲ هزار نفر برگزار شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین افزود: این جشنواره با هدف افزایش نشاط اجتماعی وبرای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و برندسازی لیمو به عنوان محصول ممتاز و شناخته شده شهرستان برگزار شده است. 

او با بیان اینکه استقبال مردمی از این جشنواره بسیار خوب بود، گفت: تورهای گردشگری استان از این جشنواره دیدن کردند. 

بابایی افزود: برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله اجرای موسیقی زنده، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، گالری و نمایشگاه عکس، مسابقه نقاشی با موضوع لیموی قصرشیرین، هلپرکی و...  در این مراسم برگزار شد. 

او ادامه داد:  مسابقه پخت غذاهای بومی و محلی شهرستان قصرشیرین یکی دیگر از آیتم‌های این جشنواره بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین گفت: غرفه‌های فروش ماهی، مرکبات، خرما و دوشاب گیری، صنایع دستی و ... از دیگر موارد جانبی نخستین جشنواره لیمو قصرشیرین بود. 

او افزود: شهرستان قصرشیرین از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعی و دفاع مقدس برخوردار است. 

بابایی گفت: وجود۲ مرز فعال بین المللی با کشور عراق و نیز بازارچه مرزی ازدیگر جذابیت‌های شهرستان است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. 

او تصریح کرد: همچنین آب و هوای گرمسیری شهرستان قصرشیرین این منطقه را به قطب گردشگری زمستانه غرب کشور تبدیل کرده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین در خاتمه اظهار کرد: شهر قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی با دارا بودن ۱۰ هتل فعال به لحاظ زیر ساخت‌های اقامتی نیز در مجاورت کشور عراق از ظرفیت بی‌نظیری برخوردار است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha