بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به عنوان اثری ماندگار و افتخارآمیز، فرصتی مناسبی برای رونق اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری در استان زنجان ایجاد کرده است. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سید احسان خاندوزی روز جمعه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ در سفر خود به استان زنجان با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیرکل دارایی و جمعی از مقامات محلی و استانی از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه بازدید کرد. 

سید احسان خاندوزی در این بازدید با اشاره به اهمیت صیانت از بناهای تاریخی گفت: گنبدسلطانیه یکی از باشکوه‌ترین و نمادهای افتخارآمیز معماری است و باید با حفاظت و مرمت مناسب این بنای تاریخی و با شکوه دوره ایلخانی را برای نسل‌های آتی حفظ کنیم. 

بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه 


وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به عنوان اثری ماندگار، فرصتی مناسبی را برای رونق اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری در استان زنجان ایجاد کرده است. این استان با وجود آثار ارزشمند تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان، دارای آیتم‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای ثبت‌های ملی جهانی است. 

بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه 


در این بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی با توضیحات مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و کارشناسان گنبد سلطانیه در جریان آخرین وضعیت مرمت، صیانت و نگهداری از این بنای تاریخی قرار گرفت و از تمامی طبقات این پایگاه میراث جهانی بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha