پرده‌ نماهای ۳ عمارت‌ مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان برداشته شد

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برداشتن پرده نماهای ایوان تخت مرمر، عمارت شمس‌العماره و بادگیر در این مجموعه جهانی به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی با بیان این مطلب عنوان کرد: هر سال به مدت حدود یک هفته پرده‌ نماهای سه عمارت مشهور کاخ گلستان برای بازدید بهتر و همچنین فرصت عکاسی برای گردشگران و بازدیدکنندگان برداشته می‌شود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: زیر پرده‌ها تزئینات وابسته به معماری شامل نقاشی دیواری، نقاشی روی آیینه، گچ بری، آیینه کاری، ارسی‌های چوبی، تزئینات سنگی و نقش برجسته وجود دارد که با وجود پرده‌ها امکان رویت وجود ندارد.

امامی افزود: براین اساس در سومین هفته آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت یک هفته سه پرده از نماهای ایوان تخت مرمر و عمارت شمس‌العماره و بادگیر برداشته شده است و این موقعیت، فرصت مناسبی برای اهالی هنر و عکاسی است تا تصاویری خاطر انگیز از این سه عمارت باشکوه کاخ گلستان ثبت کنند.

عکاسی با تلفن همراه و دوربین‌های غیرحرفه‌ای در فضای مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان منعی ندارد و برای عکاسی با تجهیزات و ادوات حرفه‌ای در محوطه کاخ گلستان نیازمند مکاتبه، دریافت مجوز و انجام عقد تفاهم‌نامه است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha