جلسه هم‌اندیشی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان طبس برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت:  جلسه هم‌اندیشی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان طبس و اعضای هیئت مدیره انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب در جلسه هم‌اندیشی مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان طبس و اعضای هیئت مدیره انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس، صبح شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد،‌ با ارائه گزارشی از وضعیت بوم‌گردی‌های شهرستان طبس، بر تمدید و بروزرسانی پروانه فعالیت واحدها تاکید کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: از ابتدای پاییز این دومین جلسه‌ای است که برای تأسیسات گردشگری برگزار می‌شود و همانند گذشته بر رعایت مسئله عفاف و حجاب و برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های مبتکرانه در این خصوص تأکید داریم.

عرب افزود: موضوع استانداردسازی از الزامات قانونی و بخشنامه های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده که منافع آن متوجه بهره‌برداران و مدیران اقامتگاه‌ها است.

علی اکبرزاده، معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل انجمن بوم‌گردی خیلی از مشکلات و دغدغه‌ها از طریق انجمن مرتفع خواهد شد.

اکبرزاده ادامه داد: با کمک و همراهی که وجود خواهد داشت به سمت کاهش مشکلات پیش می‌رویم.

او افزود: یکی از مهمترین مسائل و موضوعات در مورد گردشگری بحث آسیب‌های فرهنگی و عدم رعایت حجاب توسط تورهای گردشگری است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس ادامه داد: لازم است دغدغه مسائل فرهنگی را داشته باشیم و همچون گذشته در این مورد با دستگاه‌های زیربط همکاری کنیم.

اکبرزاده در پایان خواست: در مورد زیرساخت ها نیز گزارشی توسط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه و به فرمانداری ارائه تا با اولویت پیگیری و حل و فصل شود.

مسعود کرباسچی، رئیس انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات گذشته انجمن و برنامه‌های پیش‌رو و مدنظر پرداخت.

مدیران اقامتگاه‌ها نیز در این جلسه به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند و بر نرخ‌گذاری صحیح تأکید کردند، همچنین اکثر اقامتگاه‌ها شفاف‌سازی در مورد استانداردسازی که در حال انجام بوده را خواستار شدند و مشکلات زیرساختی خود را بیان کردند.

در این جلسه همچنین ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) توسط مداح اهل بیت انجام شد و حاضرین دقایقی به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091901013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha