دادگستری شهرستان دامغان یکی از پشتوانه‌های اصلی اداره میراث‌فرهنگی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: دادگستری شهرستان دامغان یکی از پشتوانه‌های اصلی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز دوشنبه 20 آذرماه 1402 در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان دامغان گفت: نگاه ویژه دادگستری شهرستان دامغان به حوزه‌های کاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: با حمایت‌های دادگستری از برنامه‌ها و اهداف این اداره از بسیاری آسیب‌ها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان جلوگیری شده است.

مجتبی اکبرپور با اشاره به قوانین و موارد حقوقی مرمت بناها و بافت‌های فرهنگی و تاریخی مصوب مجلس شورای اسلامی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی، گفت: دیدگاه مثبت و مساعد دادگستری نسبت به اجرای قوانین مربوط به حوزه میراث فرهنگی در سطح بسیار خوبی است و امیدواریم این تعاملات همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس دادگستری شهرستان دامغان گفت: دادگستری شهرستان دامغان با تمام داشته‌های قانونی خود از اهداف و برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت می‌کند، زیرا قانونی حامی مردم است و ذینفعان این اداره هم مردم هستند.

حمید محمدیان با اشاره به داشته‌های تاریخی دامغان گفت: دامغان یکی از شهرهای تاریخی کشور است که دارای آثار متعدد و با ارزشی همچون تپه حصار، مسجد تاریخانه و چشمه‌علی است که حفاظت از آن‌ها وظیفه همه ما است.

رئیس دادگستری شهرستان دامغان ساخت‌وسازهای غیرمجاز مغایر با قوانین میراث فرهنگی و ضوابط شورای عالی معماری را یکی از چالش‌های اصلی در حوزه میراث فرهنگی دانست و گفت: نگاه ویژه دستگاه قضایی و همکاری‌ها و تعاملات موجود، به لحاظ قانونی پشتوانه خوبی برای حل این چالش‌ها در شهرستان دامغان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha