توسعه گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی در دره شهر ایلام است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از توسعه گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل در شهرستان دره شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی روز دوشنبه ۲۰ آذرماه به همراه معاونان و مسئولان اداره‌کل به‌منظور بررسی وضعیت گردشگری شهرستان دره‌شهر از پروژه‌های حوزه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در حاشیه این بازدید به بیان نقش و اهمیت منطقه نمونه گردشگری این شهرستان پرداخت و افزود: باید با تعامل و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی زیرساخت‌های لازم جهت توسعه منطقه نمونه گردشگری شهرستان دره شهر فراهم آوریم.

شریفی با بیان اینکه صنعت گردشگری فرصتی برای رسیدن به توسعه پایدار است، افزود: امروزه همه صاحب‌نظران و کارشناسان معتقدند صنعت توریسم جزو سه صنعت برتر جهان به شمار می‌رود و از این‌رو نقش کلیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، ‌فرهنگی و ... هر کشور و منطقه‌ای دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه موجود در حوزه گردشگری و تاریخی و صنایع‌دستی در این شهرستان گفت: دره‌شهر در زمینه گردشگری، صنایع‌دستی، اماکن تاریخی و زیارتی از پتانسیل خوبی برخوردار است، با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر راه ارتباطی عتبات عالیات زمینه خوبی برای توسعه صنعت توریسم دارد.

او با اشاره به اینکه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در محورهای گردشگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوده است، تصریح کرد: حمایت موثر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق گردشگری از دیگر برنامه‌ها در راستای توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha