صدور پروانه بهره‌برداری اولین سفره‌خانه سنتی شهرستان خاتم

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم از صدور اولین پروانه بهره‌برداری برای سفره‌خانه سنتی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عباس قدیریان در این خصوص گفت: سفره‌خانه سنتی بهاران اولین سفره‌خانه سنتی در شهرستان خاتم است که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و احداث‌شده و بعد از طی مراحل قانونی، پروانه بهره‌برداری از طرف اداره کل برای آن صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم گفت: این سفره‌خانه در زمینی به مساحت ۴هزار مترمربع ایجادشده و شامل فضاهای مسقف و باز است که برای پذیرایی از گردشگران و مسافران و علاقه‌مندان به مکان‌های سنتی آماده شده و دارای آلاچیق، سالن، سرویس‌های بهداشتی و فضاهای متنوع پذیرایی است.

قدیریان اظهار کرد: این سفره‌خانه قابل توسعه تا متراژ پانزده هزار مترمربع است که فضاهایی مانند پیست دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، گلخانه و گسترش گردشگری کشاورزی را می‌تواند در خود داشته باشد.

او عنوان کرد: هزینه ایجاد این سفره‌خانه توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به همراه تسهیلات دولتی تأمین‌ شده است.

قدیریان گفت: افتتاحیه این سفره‌خانه به عنوان اولین سفره‌خانه سنتی در شهرستان خاتم در آینده‌ای نزدیک توسط مسئولین استانی و شهرستانی و مردم علاقه‌مند انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092101138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha