بوم‌گردی‌ها کانون تقویت سرمایه اجتماعی هستند/ تعاونی صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه بوم گردی کشور با بیان اینکه بوم گردی‌ها باید با تولید قصه و روایت سرمایه اجتماعی کسب کنند، گفت: بوم گردی‌ها کانون های تقویت سرمایه اجتماعی هستند و بخشی از فرهنگ توسط بوم گردی‌ها حفظ می‌شود. 

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مریم جلالی روز سه شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه بوم گردی کشور گفت: نگاه پیش برنده است اما باید بدانیم که کلیشه‌ای عمل نکنیم و درگیر فرآیندهای موزاییکی نشویم تا بتوانیم خلاقانه‌تر عمل کنیم. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه شخصیت حقوقی جامعه بوم گردی باید در حوزه صنایع دستی نیز شکل یگیرد، از لزوم پیگیری هرچه سریعتر تعاونی بوم گردی‌ها خبر داد و تصریح کرد: در خصوص تسهیلات باید یادآور شوم که هنوز اعتباری اعلام نشده اما در خصوص پیگیری مسایئل و مباحث جامعه بوم گردی اقدام خواهیم کرد. 

او در راستای مطالبه اعضای هیات مدیره برای اختصاص فضایی برای تعاونی بوم گردی در کشور تأکید کرد: تلاش می کنیم در حمایت از بوم گردی‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم. 

جلالی خواستار حفظ صنایع دستی، برگزاری کارگاه و فروش در خانه‌های بوم گردی شد.

یاور عبیری رئیس جامعه بوم‌گردی ایران نیز با تاکید بر اینکه در هیچ دوره‌ای بوم گردی‌ها به عنوان زیرساخت گردشگری در معاونت صنایع دستی ظهور و بروز نداشتند، گفت: معتقدم امروز شاهد پیوندی عمیق بین جامعه بوم گردی و صنایع دستی هستیم به طوری که غالب فعالان و اعضای جامعه ما هنرمند صنایع دستی هستند. 

او با بیان اینکه خانه‌های بوم گردی امروزه مجوز خود را با تاکید بر حفظ، احیا، عرضه و فروش صنایع دستی می گیرند، تصریح کرد: به زودی تعاونی صنایع دستی راه اندازی می شود و این موضوع اتفاق خوبی برای این حوزه خواهد بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha