داستان شهرزاد مصداق هنر است 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه امروز به جای نخ تسبیح به چسب فرهنگی نیاز داریم، گفت: داستان شهرزاد قصه گویی که برای نجات جانش برای پادشاه قصه گفت، مصداق مطلوبی برای هنر است.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مریم جلالی در همایش روز پژوهش که امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه تربیت برگزار شد، با بیان اینکه به عنوان یک دانشجوی علوم انسانی، باید بگویم هنر جزو یک جامعه است، گفت: انفکاک بین موضوعات مسئله است و نتوانستیم پیوست ایجاد کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه پژوهش ذات گفتمان ها مختلف است، گفت: یک دوره کشورگشایی قدرت را تعیین می کرد و امروز عصر جهان آرایی و معماری که تلفیقی از هنر و مهندسی است می‌تواند این پیوستار را زنده کند.

او تصریح کرد: صنایع دستی یک روز، هنر زیستی ما بوده است و برنامه ریزی فرهنگی همیشه از نخ تسبیح یاد می‌کند که اجناس متجانس را بهم وصل می کرد و امروز به چسبی فرهنگی نیاز داریم که نامتجانس ها را بهم وصل کند.

جلالی با بیان اینکه سیاستگذاران، مردم و کارشناسان اضلاع مثلثی نامتساوی هستند، گفت: روحی در آثار تولید شده پژوهشی ما وجود ندارد در حالی که ما می توانیم با سوالات درست پژوهش های موثری داشته باشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه چابکی در عمل و هوشمندی زوایای دید مختلف را باید داشته باشیم، گفت: داستان شهرزاد قصه گویی که برای نجات جانش برای پادشاه قصه گفت مصداق مطلوبی برای هنر است.

او افزود: صنایع دستی و هنرهای سنتی خیلی وقت است دچار انزواست و میراث هم آن را موزه ای تر کرده است در حالی که ما صنایع دستی را از ادبیات توسعه کنار گذاشته ایم.

جلالی تصریح کرد: از همه شما دعوت می کنم که نوآوری باز را در میان رشته ای ها و چند ساختی ها پیش ببریم.

در پایان نیز پژوهشگران برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha