مراسم عزاداری فاطمیه در وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد/ میزبانی عزاداران فاطمی از شهید مدافع حرم

هم‌زمان با فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه‌الزهرا (س)، مراسم عزاداری و سوگواری آن حضرت با حضور جمع کثیری از مدیران و کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این مراسم معنوی که ظهر امروز چهارشنبه 22 آذر 1402 برگزار شد، جمعی از مدیران، کارکنان و کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان ایمنی و آتش‌نشانی شهر تهران (که در مجاورت این وزارتخانه قرار دارد)، حضور داشتند و با سینه‌زنی و ذکر مصیبت به ساحت قدسی بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) عرض ارادت کردند.

مدیران، کارکنان و کارشناسان این دو دستگاه امروز بعد از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر با برپایی دسته عزاداری به اقامه عزا پرداختند و از محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حرکت معنوی خود را آغاز کردند و با عبور دسته عزاداری از خیابان‌های مجاور در محل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران دقایقی را به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

در ادامه این مراسم معنوی، عزاداران در قالب دسته سینه‌زنی با عبور از بخشی از خیابان آزادی تهران به محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بازگشتند و در محل ساختمان مرکزی این وزارتخانه با شهید مدافع حرم رضا عباسی که به تازگی پیکر مطهر او در سوریه کشف شده و امروز در این وزارتخانه مهمان عزاداران فاطمی بود، وداع کردند و به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

پیکر مطهر رضا عباسی شهید مدافع حرم که امروز مهمان عزاداران فاطمی بود، در تفحص‌های انجام شده در سوریه به تازگی کشف شده است.

در این مراسم معنوی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به اقامه عزا پردختند و محبان و دلدادگان این خاندان با ذکر مصیبت و سینه‌زنی به مقام قدسی حضرت فاطمه زهرا (س) ادای احترام کردند.

مراسم عزاداری فاطمی به نام هیئت مکتب‌الشهدا و به همت مرکز مقاومت بسیج و ستاد اقامه نماز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha