احداث یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی با تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی

استاندار همدان با اشاره به ضرورت معرفی و شناساندن شخصیت ها و مفاخر فرهنگی در جامعه با هدف الگوسازی گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی تخصیص یافت.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه،۲۲ آذرماه در نشست هیات‌ امنای بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: این میزان از اعتبارات فرهنگی در سفر رئیس‌جمهوری برای احداث یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تملک املاک واقع در طرح یادمان به صورت صددرصدی تخصیص یافت.

استاندار همدان افزود: ریشه‌ حرکتی که در کشورهای اسلامی وجود دارد و حتی در تفکرات انقلاب‌ شکوهمند اسلامی ایران نیز دیده می‌شود، از تفکر و شخصیت گران‌قدر سیدجمال‌الدین اسدآبادی آغاز شده است و از اقداماتی که سال گذشته در راستای معرفی و تجلیل از سیدجمال‌الدین اسدآبادی انجام شد، قدردانی می‌کنم.

او  تصریح کرد: تدوین دانشنامه مفاخر استان همدان و معرفی شخصیت‌های برجسته و اثرگذار در تاریخ همدان، بسیار حائز اهمیت است و می‌توانیم با همراهی بنیاد ایران‌شناسی و انجمن آثار و مفاخر کشور، یک دانشنامه از مفاخر برجسته‌ استان همدان تهیه و تدوین کنیم.

۱۸ اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی است که در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha