آموزش در زنجیره توسعه گردشگری کرمانشاه حرف اول را می‌زند

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: به دنبال تشکیل زنجیره ارزش توسعه گردشگری استان کرمانشاه هستیم و آموزش در این زنجیره حرف اول و آخر را می‌زند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه در جلسه بررسی مشکلات موسسات آموزشی گردشگری استان، اظهار کرد: سامان‌دهی تشکل‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های اداره‌کل در دست اقدام است و سعی ما بر این است تا قبل از پایان سال این مسئله را به سرانجام برسانیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: یکی از حوزه‌هایی که برای گردشگری استان دارای اهمیت است، موضوع آموزش و مراکز آموزشی دارای مجوز از ادارکل هستند که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: آموزش به عنوان یک ضرورت برای توانمندسازی فعالان گردشگری استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و توسعه آموزش‌ها یکی از سیاست‌های اصلی معاونت گردشگری استان است.

امیری با بیان اینکه به دنبال تشکیل زنجیره ارزش توسعه گردشگری استان هستیم، گفت: عمل به صورت زنجیره می‌تواند به توسعه گردشگری کرمانشاه کمک می‌کند.

او تاکید کرد: در این زنجیره ارزش آموزش حرف اول و آخر می‌زند و باید این موضوع در اولویت همه فعالین گردشگری استان قرار بگیرد.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به برنامه‌های این اداره‌کل برای رونق گردشگری استان، اظهار کرد: اولین رویداد توانمندسازی بومگردی‌های کشور در فروردین‌ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

او افزود: رایزنی‌های لازم انجام شده است که همزمان با این رویداد تورهای آشناسازی با آژانس‌های عراقی انجام شود.

امیری با بیان اینکه توسعه رویدادهای محصول محور را در دستور کار قرار دارد، گفت: تقویم رویدادهای گردشگری استان تا قبل از پایان سال در اختیار استاندار برای ابلاغ به فرمانداران قرار می‌گیرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان موسسات آموزشی نیز مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کردند که از جمله اینکه ضرورت دارد که میراث‌فرهنگی متولی آموزش‌های تخصصی گردشگری باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی در ادارات، معرفی دوره‌های آموزشی توسط اداره‌کل، جلوگیری از موازی کاری در آموزش حوزه گردشگری و سامان‌دهی برگزاری تورهای آموزشی گردشگری از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

در استان کرمانشاه ۴ موسسه آموزشی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت فعال هستند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha