جشن شب یلدا در اردبیل برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشن شب یلدا در شهر اردبیل و با همکاری دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نجارقابل روز شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ و در جلسه با بخشدار و دهیاران بخش مرکزی اردبیل گفت: جشن شب یلدا با همکاری دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: این جشن به مناسبت گرامی‌داشت بلندترین شب سال و با هدف معرفی آیین‌ها و مراسم‌های بومی اهالی روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردبیل روز سه شنبه ۲۸ آذرماه در محل نگارخانه خطایی برگزار خواهد شد.

او تاکید کرد: دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان اردبیل در این مراسم و در قالب غرفه‌های اختصاصی خود به ارائه غذاهای سنتی، آیین‌های یلدایی و صنایع‌دستی روستای خود می‌پردازند و علاوه بر آن جشن اصلی با اجرای برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

نجارقابل ادامه داد: در روزهای منتهی به شب یلدا جشن‌های یلدایی در سراسر استان و در قالب برنامه‌های متنوع و متعدد از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و با همکاری سایر نهادها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092601402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha