بازگشایی تالار آیینه موزه هنرهای تزئینی ایران بر روی گردشگران در اصفهان

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان از بازگشایی تالار آیینه این موزه ویژه بازدید گردشگران و علاقه‌مندان به میراث فاخر فرهنگی ایران‌زمین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مرجان صفامهر با اعلام این مطلب گفت: آیینه‌کاری به زبان ساده چیدمان هنرمندانه تکه‌های کوچک آیینه در کنار هم است که زمینه‌ساز افزایش روشنایی بروی سقف و دیوارها می‌شود. آیینه‌کاری از ویژگی‌های شایان رویکردی است که از روزگاران گذشته در هنر والای ایرانی، شکوهمندانه و چشم‌گیر خودنمایی می‌کند.

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان ادامه داد: هنر آیینه‌کاری که به گونه آشکار از روزگار پادشاهان صفوی تاکنون در ساختمان‌های تاریخی چشم‌نوازی می‌کند، در معماری ما به زیباترین شکل ممکن دلنوازی می‌کند و بیننده را از هر سو شگفت‌زده می‌کند.

او تصریح کرد: تالار آیینه موزه هنرهای تزئینی (عمارت رکیب خانه) در شهر تاریخی اصفهان و در قلب مجموعه بناها و کاخ‌های تاریخی این شهر، بنا شده در دوره صفوی به همت کارشناسان این موزه به‌منظور بازدید عموم آماده‌سازی و بازگشایی شد و از این‌ پس بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به میراث باشکوهی فرهنگی ایران‌زمین می‌توانند علاوه بر مشاهده اشیای تاریخی در موزه‌های این بنای تاریخی، شکوه آیینه‌کاری و هنر دست هنرمندان دوران گذشته را نیز مشاهده‌ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha