کسب ۱۶ نشان ملی مرغوبیت هنرمندان صنایع‌دستی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از کسب ۱۶ نشان ملی مرغوبیت هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: هنرمندان صنایع دستی استان در هفتمین دوره‌ داوری نشان ملی مرغوبیت موفق به کسب ۱۶ نشان شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: در هفتمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع‌دستی که به میزبانی استان همدان برگزار شد ۱۶ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی استان، نشان ملی مرغوبیت کسب کردند.

او طراحی محصول، رعایت اصول کاربردی، زیباشناسی، اصالت و نوآوری را از جمله معیارهای مهم این انتخاب عنوان کرد و افزود: با کسب این عناوین شاهد رشد ۱۲۰ درصدی دریافت نشان ملی مرغوبیت تولیدان صنایع‌دستی استان نسبت به دوره قبلی هستیم.

حسن‌پور در ادامه تصریح کرد: چهار ساز سنتی، سه تخته گلیم، دو اثر خراطی چوب، دو نمونه حکاکی سنتی روی سنگ، یک دست لباس محلی، یک ظرف ورشو، یک نمونه سوزندوزی، یک اثر چرم‌دوزی و یک کیف قلم‌زنی از جمله آثاری است که موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت در این دوره شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ترویج این هنرصنعت در مناطق مختلف استان در راستای رونق اقتصاد و اشتغال از جمله مهم‌ترین رویکردهای این اداره‌کل محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha