جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی در ایلام برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی در این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزادشریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز گذشته ۲۷ آذرماه جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی به ریاست محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری و با حضور اعضای کمیسیون در استانداری ایلام برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان این‌که مهم‌ترین عامل جذب گردشگر علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان، تأمین امنیت پایدار است، ادامه داد: تأمین امنیت گردشگران به خصوص گردشگران خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شریفی با اشاره به با مقصدهای گردشگری و نحوه حضور گردشگران در ایلام، افزود: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که لازم است با برنامه‌ریزی وتدوین یک برنامه جامع از این ظرفیت بیشتر و بهتر استفاده شود.

او افزود: رونق گردشگری در یک منطقه و تردد گردشـگران در یک مقصد، موجب به‌وجود آمدن امنیت می‌شـود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه استان ایلام یکی از استان‌هایی بود که بیشترین سطح رضایت گردشگران داخلی و خارجی را دارد، بیان کرد: امیدواریم همواره با تعامل و همراهی مسئولان مربوطه بتوانیم زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در این نشست بر کاهش آسیب‌ها و تهدیدات حضور گردشگران خارجی در استان تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست‌، هماهنگی لازم و اتخاذ تصمیماتی برای تامین امنیت گردشگران خارجی در مبادی ورودی استان به ویژه مرز مهران است.

حسنی در ادامه به ظرفیت‌های بالای استان در زمینه وجود جاذبه‌های گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به کنگره بزرگ اربعین و اینکه ایلام و مهران قطب این کنگره است این استان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگر مذهبی دارد.

او خاطرنشان کرد: همه اعضای این نشست تلاش کنند موانع حضور گردشگران خارجی در استان برداشته شود و زیرساخت‌های لازم برای حضور آنان فراهم شود، چرا که این استان دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی و فرهنگی است.

معاون استاندار ایلام از دستگاه‌های عضو کارگروه تامین امنیت گردشگران خواست  تدابیر لازم برای امنیت پایدار گردشگران اتخاذ و با نگاه کارشناسی زمینه‌ساز ارایه خدمات مطلوب به گردشگران خارجی باشند.

حسنی اضافه کرد: این کارگروه مسائل و چالش‌های حضور گردشگران خارجی را در استان بررسی و بیان کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha