مسابقه عکاسی چیدمان یلدایی در زنجان برگزار می‌شود

دبیر تشکل حرفه‌ای هتلداران استان زنجان گفت: به مناسبت ثبت جهانی میراث آیینی شب یلدا، مسابقه عکاسی چیدمان یلدایی از آیین‌های این شب در هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی در زنجان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و جامعه هتلداران زنجان برگزار می‌شود. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، فاطمه حیدری‌فر گفت: به مناسبت ثبت جهانی میراث آیینی شب یلدا، مسابقه عکاسی چیدمان یلدایی از آیین‌های این شب در هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی در زنجان برگزار می‌شود. 

دبیر تشکل حرفه‌ای هتلداران استان زنجان افزود: محوریت تصاویر ارسالی را کرسی آرایی، صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و اجرای دقیق آداب و رسوم است. 

او تصریح کرد: ۵ دی‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار است و به نفرات برتر جشنواره جوایز نفیسی اهدا می‌شود. تصاویر ارسالی باید مربوط به مراسم شب یلدای سال ۱۴۰۲باشد. نام و نام خانوادگی، محل و شماره تماس به همراه عکس ارسال شود. عکس ‎های ارسالی می‌توانند با دوربین‌های دیجیتالی یا دوربین‌های تلفن همراه گرفته شوند.

حیدری‌فر گفت: بی‌تردید نقش مؤثر فعالان و مراکز گردشگری در جهت معرفی ارزش‌های سنن و آیین‌های ملی چون «یلدا» به گردشگران، ارتقای صلح و دوستی میان اقوام را نیز در پی خواهد داشت. 

شب یلدا به‌عنوان نوزدهمین عنصر میراث فرهنگی ناملموس ایران در هفدهمین نشست کمیته بین‌الدولی پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت جهانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha